آقای طراح

مرجع دانلود طرح های لایه باز ، آموزش نرم افزارهای کاربردی ، سفارش طراحی ...
برای تهیه لینک دانلود ، کافیه عنوان فایل مورد نظرتون رو واسم بصورت پیامکی ارسال کنید : 09308769559
آقای طراح

مرجع دانلود طرح های لایه باز و آموزش نرم افزارهای کاربردی

بایگانی
پیوندها
  • ۴
  • ۰


پلان1: من ومونولوگهایم  و کاشتن یک نگاشته در دریاچه ی پریشان ذهنم!

اصلا مهم نیست که از جوراب شلواری قدیم (  LEG) به اینجا رسیدیم یا از " آکادمی گ و گ و ش ".  پتانسیل پذیرشش را داشتیم. اگر نداشتیم کانتینر کانتینر وارد نمی شد و در چشم به هم زدنی فروش نمی رفت. وقتی یک شلوار ضخیم کتان عادی زمستانه زنانه 130 هزار تومان قیمت دارد ولی این پوششِ ظاهراً آسان¬پوش و تنخور تنها10هزار تومان،خب مشخص است که در جامعه ای با قدرت خرید پایین مثل ما مردم به سراغ دومی می روند. مهم این است که برخلاف تمام معادلات، فصل سرما که شروع می¬شود بیشتر شایع می شود.خصوصا وقتی که طرف احساس کند درکنار بوت و نیم بوت هارمونیک و ست تر است  و عضلات بالایی و پایینی پا را بهتر و برجسته تر نشان می دهد.اگر از نوع رنگ پوست یا نازکش باشد که دیگر بدتر!

این پاراگراف یک چیستان لغزگونه و معمای دشوار نبود. خب مشخص است که منظورمان ساپورت است. ساپورت ماهیتاً پوششی است که نیست. هم چسبان است هم نازک. به قول دوست خارجی ام بیش از برهنگی اروپا، روح عریان خیابانهای کهنه مارا تهییج و تحریک می¬کند چون هم هست و هم نیست. براستی ما با این جوراب شلواری سابق چه کردیم که وقتی در گوگل سرچش میکنی با انبوه سایتهایی مواجه می شویم  که به ما این پیغام را میدهند               " دسترسی به محتوای این سایت امکان پذیر نمی باشد". گفتیم فصل زمستان، فصل سرما؛ فصل بوت و چکمه و پلیور و کاپشن خزدار و جوراب پشمی و ...! فصلی که کم کم می رود که برود. .فصلی که در آن ننه سرما لحاف سردش رابر مناطق مختلف می گستراند تا آب در دل کوه ها و زمین تکان بخورد اما  در همین سرمای جانسوز که  در آن " نفس کز گرمگاه سینه ها آید برون ابری شود تیره " امروز شاهدیم که بانوان 15و30 ساله ما ، مادران ومدیران فردای جامعه ما ، با سری روبه بالا پوششی بر پایین بر پا می کنندکه جوانان سربه زیر ما از درون منفجر شوند. استدلالشان هم جالب است. اگر از آنها بپرسی که چرا؟ اگرشانس بیاوریم و یک« به توچه » نثارمان نکنند حتما خواهد گفت : «اصلا به شما چه که ما چی می پوشیم؟ شما برای ما چیکار کردین که الان توقع دارید؟ اصلا مگه ما مسوول نظربازی و چشم چرانی مردهاییم؟ پوشش و حجاب ما مساله ای فردی و مربوط به خودمان است و  ما مالک تن و روح خود هستیم و هرکاری را می کنیم که به نظرمان درست است. ».شایدهم بگویند« اگر خدا می خواست ما پوشیده باشیم ما را از شکم مادر برهنه نمی آفرید و حجاب خاص جوامع عقب افتاده است و اصلا چرا ما خودمونو بپوشونیم؟ خب مردها جلوخودشونو بگیرن.»

چند سالیست که بحث داغ  و شیرین ساپورت توانسته نظر جامعه شناسان، روانشناسان و متدینین  و سیاستمداران را به خود جلب کند. تا جایی که پای ساپورت پوشان به مجلس هم باز شد و نماینده تهران در نطقی آتشین و با نشان دادن عکسهایی از ساپورت پوشان نسبت به شیوع و اپیدمی این پوشش به دولت(وزیر کشور) و شاید هم به نیروی انتظامی هشدار داد.کار تا جایی پیش رفت که حتی برخی دلواپسان پیشنهاد دادند نیروی انتظامی قبض جریمه بردارد و سر چهارراهها ساپورت پوشان را جریمه نقدی کند و لابد هرچه تنگ تر و بدن نماتر ، کد تخلف سنگین تر! عده ای هم پارا فراتر نهاده و قرن 21 را قرن چالش ایران با سونامی موسوم به ساپورت نامیدند.

اما واقعیت امر این است که حجاب مختص جوامع شرقی و جهان سوم امروز که زمانی خیلی قبل از اینکه اروپا و آمریکایی روی زمین باشد در زمره متمدن ترین جوامع بودند نیست و در تمام جوامع کهن وحتی پیش از اسلام وجود داشته و نوع پوشش و حجاب و اصلا آزادی هرکسی تا آنجا که مانع و رافع آزادی دیگران نشود محترم است وآزادی بی قید وشرط، خود اسارت به بار می آورد.مثل اینکه پورشه سواری با سرعت300تا بتازد و در جواب مامور راهور اینگونه استدلال بیاورد که کیلومتر شمار ماشینم تا300km سرعت دارد و اگرمجاز به این سرعت نبودم کارخانه آن را اینگونه نمی آفرید یا اینکه بگوید که ماشین خودم است، مالکش هستم و اختیارش را دارم.آری. او میتواند در بیابانی برهوت که هیچ ماشینی وجنبنده ای درآن پر نمی زند با هرسرعتی که خواست آزادانه براند اما جامعه حریم شخصی و خصوصی کسی نیست که برای آن ژست روشنفکری گرفته و تز لیبرالیستی به خود بگیرد و بگوید که آزادی پوشش جزو حقوق شهروندی هرکسی است و باید محترم شمرده شود وهر کسی آزاد است آنچه عقلش به او حکم می¬کند درجامعه انجام دهد.

آری. عریانی تا عمق روح جامعه را می خراشد و باور کنید اگر عریانی وآنچه در غرب است تمدن حساب می شد سیرک سیروس قهرمانی مهد دموکراسی و تمدن دنیا می شد و از اطراف و اکناف جهان از البرادعی گرفته تا بانکی مون برای احتمالا تبدیل این سیرک و سایر سیرکها وZOO  ها به نماد آزادی و ساختن تندیس از تن عریان و برهنه حیوانات و الگو قراردادن آن برای تمدن بشری و اعطای مراتب سپاس و تقدیر و تشکر و اهدای نشان به اینجا می آمدند. اصلا! پوشش امری فردی نیست. انسان جرئی از جامعه است و هر رفتارش تاثیری کلی و کلان بر کل جامعه می گذارد.

       باید به این نسل می¬فهماندیم که حجاب نه امری است سیاسی و نه فردی. نه نمادی از اعتراض و نافرمانی مدنی  و به زعم برخی ها  اعتراض به برخی فشارها و محدودیتها است و نه نوعی اعتراض به شرایط اقتصادی نامطلوب فعلی. داشتن پوشش مناسب متناسب یا فرهنگ آن سامان، نه تنها باعث افزایش  سلامت فردی جامعه می شود بلکه آرامش خاطر و احساس امنیت را به فرد هدیه می¬دهد و آرامش جامعه را هم تضمین می کند. از سوی دیگر کرامت ، اصالت و ارزش از دست رفته زن را باز می ستاند. پوشش مناسب و البته زیبنده زن نه تنها بنیان کانون خانواده را صیانت میکند بلکه جامعه را نیز نسبت به تهاجم بی فرهنگی واکسینه می¬کند. گسست عاطفی که امروز در جامعه و در میان خانواده و در پیوند میان مادر وکودک و فرزند و والد  شاهد آنیم بخشی از آن ناشی از رنگ باختن صفای باطن و زلال معنویت در خانواده هاست.

دیر فهمیدیم. چشمانمان را برخلاف امروز که تاحدقه باز است برروی خواستها و خواسته های دخترانمان بستیم.آنها هم مقصر اصلی نیستند.اصلاشاید آنها هم قربانی تصمیمات مایند. با زور تنها نمی شود فرهنگ را غالب کرد.آن وقتی که جورابهای قهوه ای ابتدا رنگ پا و سپس شفاف و شیشه ای و بعد عروسکی و مچ پا شدند و سپس محو گشتند و مقنعه ها جای خود را به روسری های رنگارنگ و سپس شال و نهایتاً پارچه ای بی سر و ته که از جلو و عقب کسری دارد و تنها بخشی از سر را می پوشاند، دادند و ما به فکر سیاست بازی و دغدغه ها و دعواهای خود بودیم باید به فکر می افتادیم. اما هنوز هم دیرنشده!

وای! دیرم شد. اصلا به من چه! به جای این حرفها بروم خریدم را انجام بدهم. من چرا دغدغه این مردم را داشته باشم؟  به من چه که شهرداری هرروز یک جا را خراب می¬کند و جای دیگر را می خواهد از نو بسازد و ربطی به من ندارد که در جلسه فلان نهاد، بین خبرنگاران و رییس فلان کمیسیون چه گذشته است و طرح ممنوعیت وازکتومی مردان و ترویج شعار " فرزند بیشتر زندگی بهتر" به کجا رسید و یا اینکه علی مطهری در مجلس چه گفته است و...!

  انگار رسیدم به پاساژ!آقا پیاده میشم. کرایم چقدر میشه؟

7 تومن. 

7تومن!!؟ از معالی آباد تا پارامونت 4تومنه ها! مگه چند کورسه؟!

...!

پلان 2 : من لحظاتی بعد - طبقه دوم پاساژ ایکس در شیراز!

سلام آقا

- سلام. بفرمایید

اون شلوارکشی کتونه چنده؟

- 145تومن

چه خبره آقا؟ مگه جنسش از چیه؟ همشونم که چینی ان!

- خانم! این راسته شلوارا همه همین رِنج قیمتن. من یکیشو همین دیروز برای خانومم برداشتم. زیر15تومن هم اگه میخوای فقط اون ساپورتا رو داریم. دم عیده و طرح بهاره هم هستن. بپوش ببین همه محوتماشات نمیشن؟ تنخورشون هم خوبه. از صبح کلی شونو بردن. بپیچم براتون؟..........خانوم؟...........خانوم؟

گزارش : سروش سلیمی

برگرفته از سایت حریم آسمانی

نظرات (۳)

  • حریم آسمانی
  • سلام ممنون از اینکه به سایت ما سرزدید
    برای تبادل لینک کافیه به آدرس پایین رفته و خودکار تبادل لینک کنید
    http://peyvandha.harimeasmani.ir
    خداکنه سرمونو از زیر برف بیاریم بیرون و بله قربان گوی محض دشمنان دین و مذهب و حریم عفت و..نشویم...که آنان سالها قبل خوب دانستند که اگر بخواهند پسوند اسلامی را از روی مملکتمان بردارند و مستعمره ی خود کنند چاره ای ندارند جز هجوم و شبیخون های فرهنگی....
  • حمید عابدینی
  • سلام بزرگوار
    خوشحال شدیم از آشنایتون...
    لینک شدید با افتخار

    بچه های بهشت
    b-behesht.ir
    پاسخ:
    سلام گرامی
    ممنون ازتون ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">