آقای طراح

مرجع دانلود طرح های لایه باز ، آموزش نرم افزارهای کاربردی ، سفارش طراحی ...
برای تهیه لینک دانلود ، کافیه عنوان فایل مورد نظرتون رو واسم بصورت پیامکی ارسال کنید : 09308769559
آقای طراح

مرجع دانلود طرح های لایه باز و آموزش نرم افزارهای کاربردی

بایگانی
پیوندها
  • ۱
  • ۰

آموزش عکاسی : ۷ قدم برای ثبت یک عکس پادلـگرام!

Howtocreateapuddlegram

امروزه روش های عکاسی بسیار متنوع و گاهی عجیب غریب شده اند. با پیشرفت تکنولوژی و جا شدن دوربین های قدرتمند تر و با کیفیت تر در گوشی های جمع و جور امروزی، همه می توانند از هر نمایی، و در هر جایی که بخواهند شروع به عکاسی کنند. در این بین عکاسی با دوربین لومیا های مایکروسافت به همراه الگوریتم های اختصاصی آن که عکس ها را یک مرحله بهتر از سایر گوشی ها ثبت می کنند.

اما یک عکاس دانمارکی سبکی جدید را با استفاده از لومیا ۹۲۵ خود مد کرده که که همان عکس های آینده ای (پادلگرامی) است. عکس هایی که نصف آن را، بازتاب عکس اصلی در آب نشان می دهد.

پادل به معنی گودال و چاله است و به عکس هایی این چنین که در ادامه نیز مشاهده خواهید کرد، عکاسی پادلگرام گوییم.

۱. یک گودال آب پیدا کنید

زمانی که می خواهید عکس های “پادل گرام” ثبت کنید، اول از همه باید یک گودال آب پیدا کنید. هر چه قدر این گودال بزرگ تر باشد بهتر است. البته شما با مقدار کمی هم می توانید تصویر زیبا ثبت کنید، کافیست خودتان امتحان کنید تا متوجه زیبایی این اثر شوید.

puddlegram1

۲. بر روی نقطه ی کانونی فوکوس کنید

 تجربه ثابت کرده که اگر به دنبال یک نقطه ی کانونی فوکوس قوی باشید و تلاش کنید کمی به منظره ی خود عمق بدهید، بهترین تاثیر و نتیجه را خواهید دید. معمولا خیابان ها این شرایط را دارند و همین یکی از عواملی است که پادل گرام هایی که در مناظر شهری ثبت می شوند، خیلی عالی هستند. این مدل تصاویر پر از جریان زندگی هستند که به عکس نیز زندگی می بخشند و کاری می کنند که تصاویر با ما سخن بگویند.

Puddlegram2-1024x1024

۳. کمی پایین بروید

اگر می خواهید یک پادلگرام ثبت کنید، باید یک چیز دیگر را رعایت کنید، و آن این است که مطمئن شوید لنز گوشی (دوربین) شما تا جای ممکن به زمین نزدیک است. حتی اگر لازم شد، گوشی خود را بر عکس بگیرید تا لنز به زمین نزدیک تر شود. (برخی گوشی ها مانند آیفون که لنز آن ها در بالای گوشی است، باید این کار را انجام دهند) همچنین حواستان به آب و هوا نیز باشد، هوای بادی-طوفانی برای گرفتن یک عکس پادلگرام اصلا مناسب نیست. پس سعی کنید هنگامی که عکاسی می کنید، بادی وزیده نشود.

Puddlegram5-1024x1024

۴. چشم انداز درست را پیدا کنید

زمانی که صحبت از عکس گرفتن می شود، قبل از اینکه دکمه ی شاتر را فشار دهید، خیلی به چشم اندازی که قصد عکس گرفتن از آن دارید را، فکر کنید. مدام بگویید، این خوبه؟ خوب نیست؟ باید صبر کنم تا یک فرد عبور کنه، یا صبر کنم؟ اما اگر خیلی سخت گیر نیستید، همینطور قدم بزنید و به دنبال جزییات بگردید و از چیزی که فکر می کنید جالب و الهام بخش است عکس بگیرید.

puddlegram2

۵. برنامه ها و زاویه های مختلف را تجربه کنید

همیشه راجع به دوربین خود و امکانات آن کنجکاو باشید و تمام امکانات آن را بررسی کنید. شاید در حال عادی تنها از برنامه ی لومیا کمرا گوشی و نهایتا برنامه ی پروشات استفاده کنید. توصیه ای که می توانیم به شما کنیم، این است که چندین عکس پشت سر هم از یک منظره و با برنامه های مختلف بگیرید، سپس به تفاوت ها دقت کنید. آنالیز کردن نقاط قوت و نقاط ضعف عکس ها به شما کمک می کند با مهارت تر شوید و عکس های پادل گرام بهتری بگیرید. سعی کنید راجع به زاویه ی دید خود حساس باشید و سعی کنید زاویه هایی را در دوربین خود خلق کنید، که بقیه با یک نگاه ساده به آن منظره نمی توانند ببینند.

Puddlegram7

۶. برای ویرایش عکس خود زمان صرف کنید

هنگامی که تصاویر خود را ویرایش می کنید، خیلی اتفاق ها ممکن است بیافتد. برای ویرایش کردن تصاویر خود، ویندوز فون امکانات بسیار زیادی را در برنامه های ویرایش عکس خود جا داده است. اما شاید پس از استفاده از خیلی از برنامه ها، کارتان پیش دو برنامه ی Lumia Creative Studio و Fhotoroom بهتر پیش برود. این دو برنامه نسبت به یکدیگر خیلی متفاوت هستند و مکمل یکدیگر محسوب می شوند. سعی کنید کار ویرایش خود را ساده و تمیز پیش ببرید، تصاویر را خیلی برجسته (شارپ) نکنید، رنگ عکس را خیلی سرد یا گرم نکنید، چراکه نتیجه ی نهایی جالب نخواهد بود.

Puddlegram8-1024x1024

۷. روی برش (کراپ) عکس های خود حساسیت به خرج دهید

و در نهایت، توجه بسیار زیادی به کراپ کردن عکس خود کنید. یک کراپ خوب می تواند تصویر شما را به کل تغییر دهد و از آن یک شاهکار جدید بسازد، و یا برعکس، به یک فاجعه تبدیل کند. پس سعی کنید خیلی در این بخش حساسیت به خرج دهید و عکس های خوب تماشا کنید تا متوجه بهترین کراپ شوید.

Puddlegram10

۷ نکته به شما گفتیم تا بتوانید عکاسی پادلگرام را بهتر انجام دهید و یا حتی اگر تازه کارید، بتوانید شروع بهتری داشته باشید. البته برخی نکات ذکر شده مانند کراپ، ویرایش و … به طور کلی درباره ی عکاسی صدق می کنند و توصیه می کنیم این نکات را در عکاسی خود به کار ببندید.

نظرات (۴)

سلام ؛

پست مفیدی بود ، خوشحال می شم از آخرین پست های سایت من هم دیدن کنی

عنوان مطلب : انتخاب آقای عضله در افغانستان


عنوان مطلب : دستگیری سارقان و زورگیران در تهران


عنوان مطلب : اسلک‌لاین ورزشی خطرناک تازه مد شده !


عنوان مطلب : آرامش بخش ترین مکانها در دل طبعیت


خوشحال می شم نظرت را راجع به این مطلب بدونم .

سرزمین آریایی - http://ariae.ir
  • گلستان بلاگ
  • سلام

    با تشکر از مطلب خوب و ارزشمند شما.

    این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد.

     http://golestanblog.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%DB%B7-%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D9%84%D9%80/

    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

    یاعلی. التماس دعا

    سلام و خداقوت

    مطلب خوب شما  در حرف تو منتشر شد.

     http://www.harfeto.ir/?q=node/43207

    موفق باشید

    یاعلی. التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">