آقای طراح

مرجع دانلود طرح های لایه باز ، آموزش نرم افزارهای کاربردی ، سفارش طراحی ...
برای تهیه لینک دانلود ، کافیه عنوان فایل مورد نظرتون رو واسم بصورت پیامکی ارسال کنید : 09308769559
آقای طراح

مرجع دانلود طرح های لایه باز و آموزش نرم افزارهای کاربردی

بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰
شهدای غواص در وقت نیاز حضور یافتند؛ پیامشان را فراموش نکنیم!
آنان که رفتند کاری حسینی کردند، آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند.

شهدای غواص در وقت نیاز حضور یافتند؛ پیامشان را فراموش نکنیم

دکتر شریعتی جمله ای دارد بدین مضمون که وقتی در یک محل یا یک خانه آتش به پا شده است، تو چه به نماز ایستاده باشی و چه به شراب نشسته باشی، هر دو غلط است! چون اولویت در این مورد همت بر خاموش کردن آتش باید باشد تا اینکه عبادت یا غیر آن تحقق یابد.
در یک عرصه با گستره بزرگ تر یعنی معرکه حق و باطل نیز بایستی بر همین مبنا عمل کرد؛ یعنی در میدان درگیری حق و باطل به عنوان یک انسان مسئول و با ایمان اگر حاضر نباشی و به کار دیگری بپردازی، کار اصلی را انجام نداده ای.

در واقعه با حضور و تشییع ۲۵۰ شهید گمنام عملیات کربلای چهار که ۱۷۵ نفر از آنها غواصان شهید بودند، حماسه بزرگی شکل گرفت. در مظلومیت این شهدا همین بس که بسیاری از آنها، غواصان شهید، با دست بسته و به عنوان اسیر شهید شده بودند.

در کنار این حضور حماسی مردم ایران در ادای احترام به ساحت شهدای بزرگوار که جنبشی مردمی شکل گرفت با عنوان پیامی آورده اند و طی از هنرمندان، ورزشکاران، سینماگران و دیگر اقشار جامعه خواسته شده بود پیام حضور شهیدان در این مقطع خاص از شرایط کشور را بیان و نظرات خود را اعلام کنند.

این جملات و نظرات ارزشمند همراه با عکس فرد نظردهنده در سایت های مختلف برای علاقه مندان و مخاطبین درج می‌شد. اکنون که چند روزی از آن شور و هیجان غیر قابل وصف گذشته، فرصت مناسبی دست داده تا پیام حضور شهدای غواص را از منظر دست نوشته‌های مردم با خود مرور کنیم؛

نخست آنکه انجام وظیفه و خدمت شهدا در کمال گمنامی و بی ادعایی بوده است.

دوم؛ اطاعت و پیروی بی چون و چرای از ولی فقیه زمان خود.

سوم؛ رفتن و پذیرفتن شهادت برای خدا، حفظ دین، ارزش غ‌ها و عزت اسلامی جامعه.

چهارم؛ انتخاب راه خود با تکیه بر بصیرت، دانایی و تشخیصِ دقیق محل خدمت خود با وجود همه مشقت‌ها و سختی‌های جبهه‌های نبرد در جنگ تحمیلی.

پیام‌هایی که در شرایط فعلی کشور و اتفاقات پیش آمده در چند ماه اخیر بسیار قابل تامل است...



رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درباره حضور این عزیزان فرمودند: این شهدا در وقت نیاز در جامعه حضور یافتند!
در نمونه ای از نظرات پویش مردمیِ پیامی آورده اند، چنین آمده بود: آنان که رفتند کاری حسینی کردند، آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند.
این جمله همان نقل معروف از دکتر شریعتی در باب شهدا و بازماندگان است.

بیراه نیست اگر بگوییم پیام به روز شده‌ی شهیدان گمنام و شهدای مظلوم غواص این چنین است: آن دوران که امکانات کم بود و سختی‌ها بسیار و برای نجات کشور فداکاری کردن و گذشتن از نفس نیاز بود، ما این کار را با اخلاص و توکل بر خدا انجام دادیم و با او معامله کردیم. اکنون که زمانه حفظ عزت و حفظ دستاوردهای عظیم هسته ای و علمی و اثبات اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، نکند خدای ناکرده برای رسیدن به امکانات مادی و فریب دهنده ی دنیا، کرنش در مقابل زورگویان و مستکبران پذیرفته شود!

به قول امام راحل(ره) اگر ما را به جنگ تهدید کنند ، ما فرزند عاشورا و محرم هستیم و اگر ما را تحریم اقتصادی کنند، ما فرزند رمضان هستیم.

این راهبرد امام راحل(ره) و پیام شهدای ما باید در تمامی زمینه‌ها و به ویژه عرصه‌های فرهنگی به خصوص عرصه رسانه، هنر و سینمای کشور مبنای تولید آثار باشد و نظرات سینماگران و هنرمندان نشان از توجه به این مهم داشته باشد.
به طور قطع و یقین بصیرت و درایت در عرصه‌های فرهنگی می تواند راهگشای مسائل اقتصادی و سیاسی کشور هم باشد.

و اما سخن پایانی؛ به نظر می‌رسد جای تولید یک فیلم مستند سینمایی از این حضور کم نظیر در طول دوره بعد از انقلاب اسلامی خالی است تا شاید ثبت این «ایام الله» برای امروز و فردا و آینده مانع ایجاد تحریف و خدشه در مواضع اصلی انقلاب اسلامی باشد.

نظرات (۱)

  • گلستان بلاگ
  • سلام . با آرزوی قبولی طاعات و عبادات

    این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد.

     http://golestanblog.ir/%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D9%82%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%9B-%D9%BE%DB%8C%D8%A7/

    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

    یاعلی. التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">