آقای طراح

مرجع دانلود طرح های لایه باز ، آموزش نرم افزارهای کاربردی ، سفارش طراحی ...
برای تهیه لینک دانلود ، کافیه عنوان فایل مورد نظرتون رو واسم بصورت پیامکی ارسال کنید : 09308769559
آقای طراح

مرجع دانلود طرح های لایه باز و آموزش نرم افزارهای کاربردی

بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

دردسر های یک تسویه حساب ساده

بازنشر شده از سایت پی پینگ !

مدتی قبل خبری را در کانال و سایت پی پینگ منتشر کردیم که بحث های زیادی را به راه انداخت، متن مطلبی که در کانال منتشر شد دقیقا این بود:

کاربران عزیز پی پینگ پیرو دستور بانک مرکزی مبنی بر تغییرات صورت گرفته در تسویه های پایا از هفت بار در روز به یک بار در روز، کلیه تصفیه های اکانت های شخصی پی پینگ ساعت ۴ بعدازظهر روز بعد انتقال یافت.تصفیه اکانت های تجاری هم از زمان درخواست بین ۱۶ تا ۴۰ ساعت بعد انجام می گیرد.

خیلی از کاربرای دقیق به ما ایراد گرفتن که عبارت" تسویه حساب" درست است و واژه "تصفیه حساب" غلط است. اینکه کاربرای وفاداری داریم که به دقت مطالب ما رو دنبال می کنند باعث شادی و غرور ماست اما لازم دیدم در مورد عبارت های دردسر ساز "تسویه حساب" و "تصفیه حساب" توضیحاتی بدیم.

درسته که تصفیه به مفهوم پاک کردن و پالوده کردن است و تصفیه آب رایج ترین جایی است که از این کلمه استفاده می کنیم اما تصفیه حساب هم اصطلاح غلطی نیست.

در مسائل مالی و اقتصادی دو عبارت "تصفیه حساب" و "تسویه حساب" هر دو کاربرد دارند و صحیح هستند، جهت بکارگیری این عبارت حتما باید به کاربرد آن در جمله دقت کنید تا اشتباهی صورت نگیره.

تسویه حساب که رواج بیشتری داشته با هدف ایجاد موازنه مالی و مساوی کردن حساب بکار برده می شه.وقتی دو شرکت به صورت مستمر روابط مالی و تجاری دارند و رابطه بدهکاری و بستانکاری بین آن ها وجود داره اصطلاح تسویه حساب زمانی به کار برده می شه که ارتباط مالی آن ها در آینده هم ادامه داشته باشه. اما به محض اینکه قرارداد و روابط مالی بین آن ها به اتمام رسید تصفیه حساب صورت می گیره.به ترتیبی که دو شرکت هر گونه بدهکاری، بستانکاری و روابط مالی خود را صاف می کنند و به اصطلاح تصفیه حساب صورت می گیره.

تصفیه حساب به زبان ساده صاف کردن حساب ها به منظور قطع ارتباط تجاری و مالی شناخته می شه، اما تا زمانی که ارتباطات مالی و تجاری تداوم داشته باشه تسویه حساب انجام می شود.

دقیقا به همین دلیله که وقتی کارمندی از شرکت حقوقش را دریافت می کنه شرکت با او تسویه حساب ماهانه داشته اما زمانی که مدت قرارداد او به اتمام می رسه و قصد تغییر شغل داره حسابداری با او تصفیه حساب می کنه.

وقتی شما از طریق پی پینگ پولی را به حساب دوست یا شریکتان می ریزید تسویه حساب می کنید چون روابط شما ادامه داره اما وقتی از شرکت ، سایت یا صفحه ای در شبکه های اجتماعی خرید می کنید چون دوباره همون کالا رو نمی تونید بخرید تصفیه حساب انجام می شه.

توجه داشته باشید این اصطلاحات بار معنایی و حتی حقوقی خاص خودشون رو دارند در مبادلات تجاری نباید به صورت اشتباه بکار برده شوند.

در امور روزمره، شما حساب‌تان را معمولاً با دیگران صاف می‌کنید (تصفیه‌ حساب) ولی در امور بانکی و روابط مالیِ حسابداری‌ها، تسویه‌ حساب انجام می شه و تصفیه حساب اغلب بعد از تسویه انجام می‌شه.

لینک کانال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">